طرح نوشتار طرح تجاری bp
ساعت ٤:۱٤ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۱ دی ۱۳۸۸ : توسط : عیسی ذوقی خبوشان

 

 

 


مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی

مرکز توسعه فناوری

 

 

پیشنهاد طرح تجاری سازی

فناوری های پیشرفته دفاعی

(Business plan)

 

 

 

 

 

 

پیشنهاد طرح تجاری

1- خلاصه

{بیان خلاصه‌ای از این مستند}

1-1- اهداف

{بیان اهداف کاری شرکت}

1-2- مأموریت

{بیان مأموریت شرکت}

1-3- کلید‌های موفقیت

{بیان اینکه موفقیت شرکت به چه عواملی وابسته است.}

2- معرفی شرکت

2-1- مالکیت شرکت

{سهام‌داران شرکت چه اشخاص (حقیقی/حقوقی) هستند.}

2-2- چگونگی آغاز به کار

{برآوردی از هزینه‌هایی که برای راه‌اندازی شرکت لازم است: (دارای‌های موجود، لوازمی که باید خریداری شود و هزینه‌های مصرفی، ...)}

2-3- موقعیت شرکت و تسهیلات آن

{موقعیت مکانی که شرکت در آن قرار گرفته و تسهیلات و امکانات این موقعیت}

3- محصولات و خدمات

{معرفی محصولات و خدماتی که در حال حاضر موجود هستند و قابلیت ارائه و فروش را دارند.}

3-1- توصیف محصولات و خدمات

{توصیف محصولات و خدمات موجود و بیان ارزش تجاری آنها}

3-2- مقایسه با رقیبان

{مقایسه محصولات و خدمات موجود با محصولات و خدمات دیگری که به عنوان رقیب در حال حاضر وجود دارند}

3-3- تکنولوژی

{بیان تکنولوژی‌هایی که محصولات موجود بر پایة ‌ آنها قرار گرفته است.}

3-4- خدمات و محصولات آینده

{بیان خدمات  و محصولاتی که پیش‌بینی می‌شود در آینده تولید و عرضه شود.}

4- خلاصه تحلیل بازار

{بیان خلاصه‌ای تحلیلی از  وضعیت بازار، حجم مالی بازار وبخش‌های اصلی بازار.}

4-1- بخش‌های بازار

{شرح و بیان بخش‌های مختلف بازار و سهم هر بخش از بازار}

4-2- استراتژی برای هر بخش از بازار هدف

{بیان بخش‌هایی از بازار که هدف هستند و بیان اجمالی استراتژی موفقیت در آن بخش}

4-2-1- نیازهای بازار

{نیازهایی که بازار هدف دارد. }

4-2-2- جهت‌گیری‌های بازار

{پیش‌بینی جهت‌گیری و نیازهای آتی بازار}

4-2-3- رشد بازار

{پیش‌بینی میزان رشد بازار (رشد سالیانه)، بخش‌هایی که سریعتر رشد می‌کنند، پیش‌بینی رشد در  چند سال آینده}

4-3- تحلیل صنعت

{تحلیل صنعت و توضیح بخش‌های مختلف آن و فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود}

4-3-1- شرکای صنعت (Industry Participants)

{توضیح و شرح شرکت‌های فعال در صنعت و نقاط ضعف و قوت آنها}

4-3-2- الگوهای توزیع

{الگوهای توزیع محصولات و خدمات}

4-3-3- الگوهای رقابت و خرید

{مشتریان دنبال چه محصولاتی هستند، چه عواملی باعث فروش بهتر و موفقیت بیشتر در بازار می‌شود، ...}

4-3-4- رقبای اصلی

{معرفی رقبای اصلی و بیان نقاط ضعف و قوت آنها}

5- خلاصه استراتژی و پیاده‌سازی

{بیان خلاصه‌ای از استراتژی شرکت و چگونگی پیاده‌سازی آن}

5-1- هرم استراتژی

{بیان استراتژی، تاکتیک‌ها برای محقق‌کردن آن و برنامه‌های برای اجرای تاکتیک‌ها}

5-2- مقایسه ارزش‌ها

{بیان اینکه چه چیزی ارزش بیشتری در این استراتژی دارد}

5-3- مزیت‌های رقابتی

{بیان مزیت‌هایی که این شرکت دارد و  باعث برتری در بازار رقابتی خواهد بود.}

5-4- استراتژی‌های بازاریابی

{بیان اینکه با توجه به شرایط و محدودیت‌های شرکت از چه روش‌ها و راهکارهایی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده خواهد شد.}

5-4-1- بیان موقعیت

{بیان موقعیت و کاربرد محصولات شرکت در بازار (در چه جاهایی و توسط چه اشخاصی استفاده خواهد شد).}

5-4-2- استراتژی قیمت‌گذاری

{استراتژی قیمت‌گذاری، مواردی که بر قیمت تأثیر گذار هستند، محدودیت‌ها و ...}

5-4-3- برنامه‌های بازاریابی

{برنامه‌هایی که برای بازاریابی اجرا خواهد شد.}

 

5-5- استراتژی‌های فروش

 

5-5-1- پیش‌بینی فروش

{پیش‌بینی فروش محصولات در آینده}

5-5-2- برنامه‌های فروش

{برنامه‌هایی که برای فروش در نظر هستند.}

6- خلاصه مدیریت

{بیان خلاصه‌ای از مدیریت (هیئت مدیره) شرکت و معرفی آن}

6-1- ساختار سازمانی

{ساختار سازمانی شرکت}

 

6-2- طرح نیروی انسانی

{بیان طرح جذب و بکارگیری نیروی انسانی، هزینه‌های پیش‌بینی شده برای آن، تسهیلات درنظر گرفته شده برای نیروی انسانی و ...}

7- طرح مالی

{طرح ریزی و پیش‌بینی درآمد سالیانه، اولویت‌های هزینه و درآمد، ...}

7-1- فرضیات مهم

{فرضیات اقتصادی و مالی مهم، مانند نرخ تورم، مالیات، ...}

7-2- شاخص‌های مالی کلیدی

{بیانی از شاخص‌های مالی کلیدی (فروش، حاشیه سود، هزینة جاری، دورة گردش موجودی و ..) و پیش‌بینی تغییرات آنها}

7-3- تحلیل سربه سر شدن درآمد و هزینه (بی سود و زیان شدن)

 

7-4- سود و زیان طرح‌ریزی شده

{میزان سود و زیان پیش‌بینی/طرح‌ریزی شده}

7-5- جریان نقدینگی طرح‌ریزی شده

{گردش مالی و جریان نقدینگی که پیش‌بینی/طرح‌ریزی شده است}